BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 31, 2011

RAMADHAN MENJELMA LAGI

“Hai orang2 yang beriman, diwajibkan bagimu berpuasa, sebagaimana telah diwajibkan pada orang2 sebelum kamu. Mudah2an kamu bertakwa” (Al Baqarah:183)
telah dinyatakn seperti yang di atas bahawa puase adalah suatu kewajipan yang wijib dilakukan oleh setiap umat islam sejak zaman dahulu lagi..walaupun mase dn care agak berbeza, tetapi ianya tetap menjadi kewajipan kepada mereka untuk memenuhi rukun islam yang ke 3..

di kesempatan ini, ingin aku mmengucapakan selamt menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak..bulan yang penuh keberkatan dimana pahala yang diperolehi akan berlipat kali ganda amalnnya..

bagi aku puase tahun amat bermakna dalam hidup aku,.sehari sebelum bermulanya puase, telah tercipta satu lagi sejarah yang mungkin bakal mengubah kehidupan aku pada masa akan datang..insyaAllah..tapi,mlm nie aku x thu lak kenapa aku x dpat tdo..hahaha..pelik kan..
lgi pun agak lama aku x update blog aku..

pe2 pun SELAMAT BERPUASE...=)

0 comments: