BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 30, 2010

mencari-cari.....

aku sama seperti yang lain yang ingin merasai nikmat cinta dan sayang dari seorang insan. Tetapi aku sendiri tak tahu apa yang dimaksudkan dengan cinta sejati. Tapi lepas aku tengok bawan yang baru sahaja diijabkabulkan, aku rasa epy sangat. Sekurang-kurangnya die dah pun bertemu jodoh setelah sekian lama single jer.. Dulu bila soal tentang khawin ada je yang die x suke la, tukar topik la..Tapi sekarang die bahagia sangat..Betul kata orang, masing2 telah pun ditetapkan jodoh oleh Allah, cume kita je kene berusaha untuk mendapatkan nya..=-)

Soal tentang cinta...aku pernah jatuh cinta pandang pertama dengan seorang insan yang aku jumpa kat KL wktu aku sedang menjalani latihan kat KL.. Kali pertama aku pnadang die, aku ase berdebar sgt n sgt2 epy..cara aku nak dptkan no tel die pun klakar..hahaha..tapi sayang hubungan kami tak lama..die pun dah khwin..Alhamdulillah..lihat die bahagia aku pun bhagia sgt2...=-)insyaAllah moga berkekalan ke anak cucu ye..=-)

Bila kau gagal untuk cinta yang pertama nie, aku masih lagi mencari cinta yang lain..aku menjalinkan hubungan dengan seorang kawan lama aku di pengerang..hubungan kami x smpai lama...cume hmpir 5 bulan je...(xslp aku la..)ehm..until now, aku still lagi takut nakmencari cinta...tapi ingin bercinta..tul la orang kata cinta nie cam makan sambal belacan..walau pedas hingga mengalir air mata tapi masih mahu makn juga..=-)haha..cam kenal je ayat nie kan..

tapi aku tahu aku masih bnyak lagi tnaggungjawab yang patut aku laksanakan selain bercinta..aku masih ada tanggungjawab sebagai seorng hamba Allah untuk jalani hidup bumi Nya ini, seorang anak yang harus membalas jasa kdua ibu bapa aku, sebagai seorang pelajar dan bermacam-macam lagi..ya Allah, aku berharap suatu mase nanti Allah akan pertemukan aku dengan seorang insan yang baik yang sentiasa akan membahagia kan diri aku nie..=-)amin...

ya Allah jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya
padaMu, agar bertambah
kekuatanku untuk menyintaimu

ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya tertaut
padaMu agar tidak terjatuh aku
dalan juran cinta nafsu..

ya Rabbana jika aku jatuh
hati, jagalah hatiku
padanya agar tidak
berpaling daripada
hatiMu....

ya Rabbul Izzati jika aku
rindu, rindukanlah aku
pada seseorang yang merindui syahid di
jalanMu...

ya Allah jika aku menikmati
cinta kekasihMu, janganlah
kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam
terakhirMu...

ya Allah jika aku jatuh hati
pada kekasihMu, jangan biarkan
aku tertatih dan terjatuh dalam
perjalanan panjang menyeru
manusia kepadaMu...

ya Allah jika kau halalkan aku
merindui kekasihMu, jangan biarkan
aku melampaui batas sehingga
melupakan aku pada cinta hakiki dan
rindu abadi hanya kepadMu,
amin....

0 comments: